Szedd magad

Gyümölcsök: cseresznye, meggy, kajszibarack, feketeribizli, sárgabarack, ŐSZIBARACK, szilva, alma, körte, bodza, dió. Gyümölcsös a Dunakanyarban Szobon, Budapesttől 50 km-re.

A gyümölcsök rendkívül nagy jelentőséggel bírnak táplálkozásunkban, hiszen létfontosságú anyagokkal látnak el minket (vitaminok, élelmi rostok, különböző cukrok, ásványi anyagok, antioxidánsok,gyümölcssavak,stb), és mindezenközben még finomak is. A jó magyar gyümölcsnek szinte nincs párja, és a jó íz, zamat azt is jelzi, hogy magas a gyümölcs beltartalmi értéke.

Az alábbiakban néhány tudnivalót találnak a különböző gyümölcsfajok főbb jellemzőiről, értékeiről.

ALMATERMÉSŰEK:

alma: 

korte1.jpg körte: az egyik legnagyobb élelmirost-tartalmú gyümölcs (még a zöldségek nagy részének rosttartalma sem éri el a körtéét), 10 dkg körte egy felnőtt ember napi rostigényének 5-13 %-át fedezi. A ballasztanyagoknak számító élelmi rostok nagy szerepet játszanak az emésztőszervi daganatos megbetegedések megelőzésében, a szervezet méregtelenítésében, a szérumkoleszterin-szint csökkentésében, az elhízásra, cukorbetegségre ható civilizációs ártalmak mérséklésében. A körte szénhidrát összetétele nagymértékben eltér a többi gyümölcsétől, mivel legnagyobb mértékben fruktózt tartalmaz. Cukortartalmának kb. 75%-át teszi ki a fruktóz és a szorbit, amiknek az átalakítása a szervezetben nem igényel inzulint, tehát cukorbetegek számára a körte fogyasztása a többi gyümölcsnél kedvezőbb. Savtartalma alacsonyabb a többi gyümölcsnél, és energiatartalma is alacsony. Ásványai közül a kálium érdemel említést, valamint a kálium-nátrium aránya (100 mg -2,3 mg/100 g körte), ami hozzájárulhat a táplálék helyes ionarányainak biztosításához (különösen fontos ez a húsokban gazdag vagy sós ételek fogyasztása esetén).

CSONTHÉJASOK:

őszibarack:

sárgabarack:

cseresznye:

meggy:

szilva:

HÉJASOK:

dio1.jpgdió: mint a többi csonthéjas magnak, a diónak is előnyös a zsírsavösszetétele. Számos vitamint tartalmaz, vasban, foszforban, káliumban gazdag, magas az élelmirost tartalma. Azonban a diónak van egy olyan értéke, amellyel kitűnik társai közül; jelentős mértékben tartlamaz egy olyan zsírsavat, amit a szervezetünk nem tud előállítani, pedig nélkülözhetetlen a keringési rendszer és az izületek egészségének védelmében. Ezt a vegyületet rendszerint hús, hal fogyasztásával vesszük magunkhoz, de a vegetáriánusoknak sem kell hiányától szenvedniük, ha diót fogyasztanak. Próbálja ki a pirított diót (sütőben, serpenyőben vagy crispezős mikróban elkészítve), a héja könnyen lemorzsolható, és kiváló csemege!

BOGYÓSOK:

bodza:  A bogyó sötétkék színét az anthocyane nevű, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatású szekunder növényi anyanak köszönheti. Az antocián erősíti az érfalakat és védi a szivet a betegségekkel szemben. Káliumtartalma vízhajtó hatású. A bogyókból szörpöt, bort, zselét készíthetünk. A virágzatból szörp, tea, valamint édesség (sörtéstában sütve, porcukorral meghintve) készíthető. Kérge és levele is használható gyógyteaként. Régen a bodzabokrot a szegények patikájaként tartották számon.

feketeribizli:

piros ribizli:





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 52
Heti: 361
Havi: 1 806
Össz.: 518 461

Látogatottság növelés
Oldal: gyümölcsös tények
Szedd magad - © 2008 - 2018 - szeddmagad.hupont.hu

Az, hogy weboldal ingyen annyit jelent, hogy minden ingyenes és korlátlan: weboldal ingyen.

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: szedd magad - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »